mandag 7. februar 2011

Vurdering av blogg

Et av læringsplanmålene i Kommunikasjon og kultur handler om å vurdere andres tekster. I denne sammenhengen har jeg valgt å vurdere bloggen til Rachel Nordtømme, også kjent som kjæresten til Petter Northug. Rachel er 21 år og bor i Trondheim. Der studerer hun samtidig som hun er en aktiv idrettsutøver i hekkeløp. På bloggen hennes skriver hun om hverdagen sin, trening og andre ting som interesserer henne.

Jeg leser bloggen hennes daglig. En grunn til det er fordi det rett og slett har blitt en vane. Jeg er så vant til å gå inn på bloggen hennes hver dag at "dagen blir ikke den samme uten". Jeg liker bloggen hennes, fordi hun skriver innholdsrike innlegg som er spennende og lese. Hun er ikke som mange andre bloggere som bruker mye av bloggen som dagbok og forteller unødvendige detaljer om at de skal bruke dagen på lekser, jobb eller slappe av. Hun skriver mye om trening, noe jeg interesserer meg for. Hun legger ut videoer av ulike øvelser som hun anbefaler og det inspirerer meg. 


Hos de fleste blogger er det flere ting jeg ikke liker, men Rachel sin blogg er et unntak. Jeg kan ikke finne en ting som jeg misliker ved den i forhold til blogger som for eksempel www.fotballfrue.no eller www.julianyl.blogg.no. Jeg anbefaler derfor bloggen til andre som er interessert i trening, kosthold og som ikke har noe imot trønderhumor eller Petter Northug som kommer med i bloggen i ny og ne. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar